Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Τα 9 σημαντικά λάθη που κάνουμε στο σούπερ μάρκετ.


Τα επισκεπτόμαστε συχνά μέσα στην εβδομάδα και γνωρίζουμε τους διαδρόμους και τα ράφια τους απ΄έξω κι ανακατωτά. Τί λάθος θα μπορούσε να γίνει εφόσον ξέρω κάθε φορά από που αγοράζω, τί αγοράζω και πόσο το αγοράζω;

Κι όμως, υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν τα προσέχουμε και συνήθως ο ζημιωμένος στα λάθη αυτά βγαίνει πάντα ο καταναλωτής πλην εξαιρέσεων. 

Ας δούμε μερικά:

1) Πηγαίνουμε νηστικοί για ψώνια.
Μέγα λάθος που προκαλεί υπερκαταναλωτισμό και κοστίζει σε χρήμα και στην υγεία μας! Μπαίνοντας σε σούπερ μάρκετ νηστικοί νιώθουμε ότι είμαστε σε θέση να καταναλώσουμε όλα τα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια κι από εκεί που λέγαμε ότι θα πάμε να ψωνίσουμε δυο πραγματάκια επιστρέφουμε στο σπίτι με υπέρβαρο φορτίο. Έχουμε αγοράσει εκτός από τα χρήσιμα κι ένα σωρό περιττά πράγματα και συνήθως αυτά είναι γλυκίσματα, αλμυρά, σοκολάτες, αναψυκτικά κ.α Φροντίζουμε λοιπόν να περνάμε το κατώφλι των σούπερ μάρκετ χορτάτοι έτσι ώστε και το πορτοφόλι μας να τη γλιτώσει αλλά προπαντός η υγεία μας.

2) Δεν ζητάμε αποδείξεις.
Μέγα λάθος κι αυτό, όχι μόνο επειδή με την απόδειξη που θα ζητήσουμε λύνουμε κατά κάποιο τρόπο το φορολογικό πρόβλημα της χώρας αλλά κυρίως όταν πρόκειται για αγορά τροφίμων πρέπει οπωσδήποτε να ζητάμε την απόδειξη, είτε είμαστε σε σούπερ μάρκετ, είτε σε εστιατόριο, σε σουβλατζίδικο ή οπουδήποτε αλλού αγοράσαμε τρόφιμα, διότι, αν κάτι από αυτά που καταναλώσαμε μας έστειλε στο νοσοκομείο, μπορούμε αμέσως να αποδείξουμε από που αγοράσαμε και τί, έτσι ώστε και ο καταστηματάρχης να λάβει γνώση για τα προϊόντα του αλλά και άλλοι συμπολίτες μας να γλιτώσουν από τέτοιου είδες περιπέτειες.

3) Δεν διαβάζουμε τις αποδείξεις.
Σε αυτό κι αν την ''πατάμε'' άπειρες φορές. Οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ, όχι το κάνουν επίτηδες, αλλά πάνω στη βιασύνη τους μπορεί να χτυπήσουν ένα προϊόν 2 έως και 3 φορές καμιά φορά. Κι αν το προϊόν είναι από τα ακριβά τότε αυτός που θα ζημιωθεί θα είστε και πάλι εσείς, ο καταναλωτής. Μπορούμε λοιπόν να αφιερώνουμε 1 λεπτό (δεν παίρνει παραπάνω), ώστε να συγκρίνουμε την απόδειξη με τα προϊόντα που έχουμε στο καρότσι μας. Έχει παρατηρηθεί ύστερα από έρευνα, από τέτοιου είδους αβλεψίες να ζημιώνονται οι καταναλωτές έως και 15 – 20€ το μήνα και ''όλως τυχαίος'' το ηλεκτρονικό σύστημα της ταμειακής είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε τα λάθη γίνονται μόνο προς τα επάνω, προς τα κάτω ποτέ.

4) Δεν σημειώνουμε τα ψώνια μας.
Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε θα ήταν μάλλον χρήσιμο πριν πάμε για ψώνια να έχουμε σημειώσει εξαρχής σε ένα χαρτάκι τα ψώνια που πραγματικά χρειαζόμαστε. Χωρίς τις απαραίτητες σημειώσεις είναι μονόδρομος το να ''βγείτε έξω'' από τον προϋπολογισμό σας.


5) Δεν προσέχουμε τις προσφορές.
Δεν δίνουμε την απαραίτητη προσοχή στις προσφορές. Βλέπουμε στο ράφι 2 + 1 δώρο, αλλά ελέγξαμε ποτέ την πραγματική τιμή του προϊόντος και τα γραμμάρια; Πρέπει να κάνουμε τις συγκρίσεις πόσο κοστίζει π.χ μόνο του το προϊόν και τι βάρος έχει, και ύστερα να συγκρίνουμε αν η προσφορά είναι όντως προσφορά και όχι οφθαλμαπάτη.

6) Ακριβά προϊόντα σε θέσεις φθηνών προϊόντων.
Σε ορισμένα σούπερ μάρκετ έχει παρατηρηθεί και αυτό. Μόλις εξαντληθεί κάποιο από τα φθηνά τους προϊόντα, δεν αφήνουν το ράφι κενό έως ότου έρθει το νέο εμπόρευμα αλλά γεμίζουν το κενό ράφι με πιο ακριβό προϊόν χωρίς όμως να αλλάζουν και την τιμή. Πρέπει λοιπόν να κάνουμε και αυτή τη σύγκριση, αν συμφωνεί το προϊόν με την τιμή που αναγράφεται στο ράφι.

7) Δεν προσέχουμε την ημερομηνία λήξης.
Είναι υποχρεωμένο του σούπερ μάρκετ να ελέγχει τις ημερομηνίες λήξης των προϊόντων όμως συμβαίνει καμιά φορά στο ράφι να βρίσκονται ληγμένα προϊόντα ή κοντά στην ημερομηνία λήξεώς τους και ίσως δεν είναι σωστό να πούμε ότι το κάνουν επίτηδες αλλά μάλλον αυτό όταν συμβαίνει γίνεται καθαρά από αβλεψία. Η κούραση των υπαλλήλων και η φούρια της δουλειάς είναι από τις βασικές αιτίες που ευθύνονται για τέτοιου είδους λάθη, για το λόγο αυτό ας έχουμε κι εμείς το νου μας διότι αν το προϊόν έχει λήξει και δεν το έχουμε προσέξει, πάλι εμείς θα ζημιωθούμε, όχι τόσο στο πορτοφόλι μας όσο στην υγεία μας σε περίπτωση που το καταναλώσουμε.

8) Δεν προσέχουμε τα ρέστα μας.
Πάνω στη βιασύνη μας να μην εμποδίσουμε τον επόμενο πελάτη που έρχεται στη σειρά, μας δίνει η υπάλληλος τα ρέστα, τα παίρνουμε και απλά τα ρίχνουμε στο πορτοφόλι μας. Αν η διαφορά είναι μικρή της τάξης των 2 ή των 10 Cents, τότε σίγουρα δεν χάλασε και ο κόσμος, αλλά αν το ποσό είναι μεγαλύτερο τότε θα το βρείτε κάποια στιγμή μπροστά σας και ίσως αναρωτιέστε που; και πώς;

9) Πλαστικές σακούλες
Περιβαλλοντικό λάθος
Το περιβάλλον φωνάζει βοήθεια κι εμείς κάνουμε πως δεν ακούμε. Τουλάχιστον στα απλά και καθημερινά θα μπορούσαμε να του δώσουμε μια χείρα βοηθείας για δικό μας καλό. Δεν χρειάζεται να πηγαίνουμε πάντα με άδεια χέρια στο σούπερ μάρκετ. Θα μπορούσαμε να παίρνουμε μαζί μας πάνινες τσάντες, ή το καρότσι για τα ψώνια ή στην ανάγκη πλαστικές σακούλες που έχουμε ήδη στο σπίτι. Γιατί να γυρίσουμε με επιπλέον πλαστικές σακούλες που έτσι κι αλλιώς στο τέλος το ξέρουμε ότι στα σκουπίδια θα καταλήξουν. Αν έχουμε περιβαλλοντική συνείδηση ας βοηθήσουμε το περιβάλλον μας, για να μπορεί να μας βοηθήσει κι εκείνο με τη σειρά του.

Κείμενο: www.oxigon.blogspot.com ©
Πηγή εικόνων: Από τη μηχανή αναζήτησης της Google


Δεν υπάρχουν σχόλια: