Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013

Μελιτζανάκι - Γλυκό του κουταλιού (Video)


Σπιτικό γλυκό του κουταλιού Μελιτζανάκι!

Η γιαγιά μου πάντα προσπαθούσε να έχει γλυκό Μελιτζανάκι
στο βάζο, αλλά με εμένα στο σπίτι ήταν λίγο δύσκολο.
Κάποτε θυμάμαι, (μικρός εγώ, κάτω από δέκα χρονών),
ήρθε στο σπίτι μας επίσκεψη μια κυρία. Η γιαγιά μου για να
την ευχαριστήσει της είπε: ''έφτιαξα γλυκό Μελιτζανάκι,
κάτσε να σου βάλω''. Εγώ μόλις το άκουσα πήρα γρήγορα γρήγορα
τη μπάλα στα χέρια και της λέω: ''γιαγιά φεύγω πάω να παίξω μπάλα'',
ανέβηκα στο ποδήλατο και εξαφανίστηκα. Στο βάζο υπήρχε μόνο
το σιρόπι, το μελιτζανάκι έκανε φτερά.








Πρέπει να ντροπιάστηκε πολύ
η γιαγιά. Όταν γύρισα με μάλωσε κι εγώ της αντιμίλησα:
''μα είναι δυνατόν να δίνεις τέτοιο γλυκό στους ξένους και να μην
αφήνεις εμένα να φάω ένα κομμάτι;'' Με φώναξε η καημένη και είχε
δίκιο. ''Δεν σου είπα να μην φας, αλλά τουλάχιστον πες μου βρε
παιδάκι μου, γιαγιά το Μελιτζανάκι τελείωσε, όχι με αφήνεις και
γίνομαι ρεζίλι στην ξένη γυναίκα''.

Έχω λοιπόν να θυμάμαι ωραία πράγματα, μου άφησε όμορφες
παιδικές αναμνήσεις γι΄αυτό φρόντισα τώρα που μεγάλωσα να μάθω
να το φτιάχνω γιατί μου θυμίζει τη γιαγιά μου κι εκείνο το παιδάκι
που δεν του άρεσε (τότε) και πολύ το φαγητό αλλά το γλυκό της
γιαγιάς το ''τσάκιζε''.

Είναι ένα γλυκό που αγαπώ πολύ και που όταν το φτιάχνω
το μοιράζω σε φίλους και συγγενείς. Για τον εαυτό μου κρατάω
5 Μελιτζανάκια το πολύ 10, γιατί αν κρατήσω όλα τα κομμάτια,
η υγιεινή διατροφή θα πάει περίπατο.

''Γιατί όσο δυνατός κι αν είσαι,
όσο αν αντέχεις κι αν κρατάς,
άνθρωπος είσαι,
άνθρωπος είσαι και λυγάς!''

Υ Λ Ι Κ Α 

25 - 30 Μελιτζάνες μικρές.
1 Κιλό ζάχαρη
200 γρ. Αμύγδαλα
Γαρίφαλα
1 Λεμόνι

Δείτε την εκτέλεση στο βίντεο που ετοιμάσαμε!


2 σχόλια:

Unknown είπε...

Πόσο νερό βάζουμε μαζί με τη ζάχαρη για το σιρόπι ?

Panagiotis Venetis είπε...

Αγαπητή Dimitra Vou γεια σου!
Συγνώμη που άργησα να απαντήσω στο ερώτημά σου. Το καλοκαίρι έχει τα δικά του :-)

Προσθέτουμε 1 κιλό ζάχαρη και 1 Ποτήρι νερό (νεροπότηρο).

Με εκτίμηση,
Παναγιώτης Βενέτης